Autostrazi

Noile portiuni de autostrada, construite in ultimii ani, au probleme de rezistenta, iar unele ar putea avea soarta lotului 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, care a fost demolat din cauza fisurilor aparute, au afirmat, luni, angajati ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), in cadrul unei conferinte de presa.

Membri ai "Initiativei pentru Restructurarea si Reprofesionalizarea CNADNR SA", formata din fosti si actuali angajati al CNADNR, au lansat, luni, mai multe acuzatii grave la adresa Companiei de Drumuri, legate de nepotism si neprofesionalism in executarea lucrarilor, potrivit News.ro.

"Toate portiunile noi de autostrada construite in ultimii ani au probleme de rezistenta. Unele au probleme la fel de grave ca cele pe care le-a avut lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu si ar putea avea soarta lor, adica sa fie demolate", au afirmat reprezentantii initiativei.

Printre tronsoanele noi de autostrada cu probleme de executie ar fi Arad - Nadlac, Timisoara - Arad si Bucuresti - Ploiesti, sustin acestia.

Nu era necesara demolarea lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu

Totodata, angajatii CNADNR arata ca lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, supranumita "autostrada scufundata", putea fi consolidat, iar demolarea sa nu era necesara.

Lotul 3 al autostrazii Orastie-Sibiu, in lungime de 22 de kilometri, a fost inchis in septembrie 2015, iar o portiune de cateva sute de metri a fost demolata, din cauza ca au aparut fisuri si denivelari grave pe carosabil.

Nepotism la Compania de Drumuri

Pe de alta parte, angajatii CNADNR au lansat si acuzatii de nepotism in selectia de personal, astfel ca persoane necalificate ar fi ajuns sa ocupe functii de conducere, printre care un preot si un profesor de sport.

Acestia cer companiei impunerea unor criterii clare de selectie a personalului. Ei vor ca posturile sa fie ocupate pe baza unui concurs, pentru ca directorii sa nu-si mai angajeze rudele.

"Un preot si un profesor de sport au ajuns sa aiba functii de conducere, in diverse departamente. Foarte putini oameni din CNADNR sunt ingineri cu studii in domeniul drumurilor", a declarat un membru in cadrul organizatiei, Alin Goga.

Potrivit datelor prezentate de organizatie, sub 10% dintre angajati au studii de specialitate in domeniul drumurilor.

O alta nemultumire a angajatilor tine de faptul ca institutia acorda sporuri salariale de pana la 75% fara criterii de performanta, dar s-a atras atentia si asupra faptului ca CNADNR plateste o chirie imensa pentru sediu, de 2,7 milioane de euro pe an.

Membrii asociatiei "Initiativa pentru Restructurarea si Reprofesionalizarea CNADNR SA", unii dintre ei cu functii de conducere in CNADNR, l-au acuzat pe actualul director al companiei, Catalin Homor, ca pastreaza obiceiurile fostului manager general Narcis Neaga.

In plus, ei sustin ca ar exista revendicari din partea constructorilor de drumuri de circa 2 miliarde de lei. Oficialii CNADNR au declarat ca aceasta cifra nu are o baza reala.

Autostrada Soarelui (A2) nu se va inchide pentru reparatii in plin sezon estival, iar lucrarile vor incepe din septembrie, a anuntat, luni, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), intr-un comunicat.

CNADNR a anuntat, pe 23 martie, ca aloca 46,5 milioane lei (10,4 milione euro) pentru reabilitatea a 40 de kilometri din Autostrada Soarelui, care se va face in urma unei licitatii, procedura urmand sa fie finalizata cel tarziu peste patru luni, adica la finalul lunii iulie, cand traficul este mult mai intens pe soseaua rapida catre mare, relateaza News.ro.

Autostrada Soarelui ar putea intra in reparatii, in plin sezon estival

Compania explica faptul ca doar a anuntat alocarea fondurilor si a subliniat ca lucrarile la tronsonul Drajna-Lehliu se vor face dupa organizarea unei proceduri de achizitie publica ce ar putea dura cateva luni de la lansare si pana la semnarea contractului, si nu a afirmat cum ca acest sector de 40 km va fi inchis circulatiei in perioada 1 mai - 1 septembrie 2016.

Director general al CNADNR, Catalin Homor, spune ca este exclus ca traficul rutier sa fie afectat in perioada estivala.

"Sunt indignat si consternat de ultimele informatii eronate, chiar cu buna stiinta, vehiculate in spatiul public prin care, din nou, este denigrata activitatea Companiei chiar de catre institutii ale statului.

Am anutat alocarea unor fonduri pentru reparatiile atat de necesare la A2, reparatii anulate si anul trecut tot la presiunea organizatiilor din turism, si de asemenea am anuntat ca aceste reparatii vor fi executate in urma procedurii de achizitie publica", a declarat directorul general al CNADNR, Catalin Homor.

O noua autostrada din Romania are probleme din cauza modului in care a fost construita, dupa ce o portiune de deal s-a surpat, iar pamantul a ajuns pana la marginea asfaltului.

Este vorba despre autostrada A6, respectiv portiunea dintre centura ocolitoare a orasului Lugoj si A1, scrie Evenimentul Zilei.

Acolo, pamantul si taluzurile au alunecat si au cazut in rigola de langa partea carosabila, astfel ca deja se circula cu limitare de viteza in zona, lucrandu-se la remedierea situatiei.

Cand va fi gata autostrada Lugoj - Deva si cat va costa in final

Se deschide circulatia pe Autostrada Timisoara - Lugoj

Un reprezentant al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Timis a transmis ca remedierea problemelor trebuie facuta de firma care a realizat lucrarile.

"A alunecat taluzul, care a ajuns langa sant, nu a fost inchisa nicio banda, circulatia este restrictionata la 60 km/h, sunt utilaje acolo pentru a incarca pamantul. Reprezentantii firmei Tirena Scavi au fost la fata locului cu utilaje, pentru a debarasa pamantul.A fost impusa restrictie de viteza, pana se finalizeaza operatiunea", a precizat purtatorul de cuvant al DRDP Timis, Alina Sabou.


Loturile 2, 3 si 4 ale autostrazii Lugoj - Deva vor fi finalizate in trimestrul al treilea al anului 2018, investitia totala fiind de 410 milioane de euro.

 

Guvernul promite 250 km de autostradă pentru 2016

"În 2016, vom avea aproape 250 de kilometri de autostradă finalizaţi. Vom circula efectiv pe încă 50 de kilometri la finele anului 2015. Adică, vom pleca de la Sibiu la Nădlac şi vom pleca de la Cluj spre Borş şi vom pleca de la Cluj spre Tg. Mureş şi de la Făgăraş spre Braşov-Turda-Sebeş şi vor fi începute lucrările de la Iaşi spre Transilvania, de la Piteşti spre Transilvania, adică spre Sibiu şi, sper, şi cele la Comarnic-Braşov", a spus Rus, într-o conferinţă de presă, citat de Agerpres.

Şeful de la Transporturi a precizat că, în 2016, cu siguranţă se va putea circula pe Sibiu-Nădlac şi pe Cluj-Borş, excepţie făcând o zona cuprinsă între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care s-ar putea să fie finalizată în 2017. De asemenea, tot din 2016 se va putea circula pe Cluj — Tg. Mureş, pe Tg. Mureş — Făgăraş, Sibiu — Făgăraş şi Făgăraş — Braşov.

Ioan Rus a subliniat că au fost identificate câteva proiecte critice, precum Valea Oltului, iar în următoarele două săptămâni urmează să fie nominalizat câştigătorul contractului de fezabilitate.

Potrivit acestuia, în 2015 DN 7 Piteşti — Sibiu va fi extins din loc în loc cu a treia bandă, pentru fluidizarea traficului.

Şi pe DN1 au fost identificate mai multe zone unde se poate face a treia bandă.

La priorităţi sunt trecute lucrări care vor începe în 2015 şi vor viza rezolvarea problemelor de infrastructură din regiuni mai puţin dezvoltate economic.

În prezent sunt operabili aproximativ 700 de kilometri de autostradă, conform ministrului Transporturilor, Ioan Rus

O mie de kilometri de autostradă, cadou de la UE

 

La un preţ mediu de 6 mil. euro pe kilometrul de autostradă cu cât se construieşte în România, înseamnă că, dacă toţi banii ar merge în construirea de autostrăzi, în preajma lui 2020 România ar trebui să aibă 1.000 de kilometri de autostradă construiţi doar cu banii UE, scrie zf.ro

Din nefericire, banii UE se adresează întregului sector de transport şi privesc, prin urmare, şi autostrăzile, şi şoselele, şi căile ferate, şi căile navigabile.

În planul de autostrăzi publicat la finele anului trecut, guvernul bugetează totuşi o sumă însemnată din cei 6,1 miliarde de euro, anume 4,8 miliarde de euro, ceea ce ar însemna 800 de kilometri de autostradă.

Acordul de Parteneriat adoptat ieri de Comisia Europeană consfinţeşte că România va finanţa toate cele 11 „obiective tematice“ pentru care se putea cere finanţare de la UE, deşi specialiştii au sugerat în trecut să fie alese doar câteva zone strategice cum ar fi infrastructura, tocmai pentru ca progresul să fie evident.

Autostrada Transilvania are un "viitor luminos" şi ar putea fi gata în 2017

"Gilău - Nădăşel, cred că într-o lună începem lucrările, organizare de şantier şi începerea efectivă a lucrărilor, şi din banii din acciza la motorină mai departe, Suplacu de Barcău - Borş, unde, de altfel, o parte din lucrări sunt făcute. (...) Pentru Câmpia - Turzii, înapoi spre Târgu Mureş, avem finanţare europeană, pe fonduri de dezvoltare regională, şi nu avem de la Târgu Mureş la Braşov. Deocamdată, în zona aceasta nu avem identificată o finanţare clară. Vom vedea pe bugetul de anul viitor ce putem introduce", a declarat Rus într-un interviu pentru Mediafax.

Întrebat despre viitorul acestei autostrăzi, Rus a replicat că acesta este unul "luminos".

"Eu cred că în 2017 o vom avea gata", a mai spus ministrul.

Construcţia la Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro, încheiat cu compania americană Becthel. După şapte ani de la lansarea proiectului, au fost finalizaţi doar 52 de kilometri.

Autostrada Transilvania este o autostradă de patru benzi (2 benzi pe sens), cu o lungime de 415 km, care parcurge ruta de la nord-vest de Braşov până la Oradea, la graniţa cu Ungaria şi deserveşte oraşele Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Tg. Mureş, Cluj Vest, Oradea.

Autostrada Comarnic-Braşov va fi inaugurată "când va fi gata"

 

Şeful Executivului a prezentat, la Palatul Victoria, un bilanţ după doi ani şi jumătate de guvernare, documentul fiind intitulat: "Bătălia pentru economie. 12 progrese majore faţă de guvernarea Băsescu-PDL", material care include şi referiri la construcţia de autostrăzi, transmite Mediafax.

Întrebat de jurnalişti dacă tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, unul dintre obiectivele sale asumate, mai este de actualitate, premierul a răspuns că acesta este unul strategic şi se află "în negocieri."

"Eu cred că proiectul Comarnic-Braşov este în continuare un proiect strategic pentru România şi evident că îl va inaugura altcineva atunci când va fi gata", a spus Ponta.

Premierul Ponta asigura anterior că autostrada Comarnic-Braşov va fi finalizată în 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, iar taxa de utilizare avută în vedere va fi de 5,7 lei plus TVA.

Autostrada Comarnic-Braşov va avea o distanţă de 53,215 kilometri plus 7 kilometri de drumuri de legătură şi ca incluse 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum şi 3 noduri de ieşire (Sinaia-Buşteni, Predeal şi Râşnov).

În materialul prezentat la Guvern se mai afirmă că în 2012-2013 au fost inauguraţi 254 kilometri de autostradă, comparativ cu 102 kilometri daţi în folosinţă în perioada 2009-sfârşitul anului 2011, iar în 2014 şi 2015 vor fi deschişi traficului alţi 154 kilometri.

Taxe pe autostrăzi, din 2015 sau 2016?

Întreţinerea celor două autostrăzi este parte a unui proiect de concesiune, alături de construcţia centurii Sud a municipiului Bucureşti, transmite Mediafax.

"Începând din acest an, undeva în toamnă, putem vorbi despre un partener privat care se va ocupa de sistemul de taxare. Implementarea unui nou sistem de taxare face parte din proiectul de concesiune", a declarat la o conferinţă directorul general al CNADNR, Narcis Neaga.

Lucrările de reabilitare a celor două autostrăzi ar putea începe în primăvara anului viitor, iar taxarea ar putea fi impusă fie din 2015, pe perioada de derulare a acestora, sau din 2016, după finalizarea lor, a mai spus Neaga, citat de Mediafax.

Cu toate acestea, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a dezminţit categoric informaţiile apărute în mass-media, conform cărora „ începând de anul viitor circulaţia pe autostrazile A1 şi A2 va fi taxată”.

„Precizăm că Directorul General al CNADNR SA, Ing. Narcis Ştefan Neaga nu a făcut o astfel de afirmaţie. Domnia sa, în realitate, a explicat mecanismul general de concesionare al unei autostrăzi, oferind drept model ipotetic autostrăzile A1 şi A2”, se arată în comunicatul CNADNR.

În 2017 vom avea încă 391 km de autostradă

"Vestea bună pentru Autostrada Transilvania este că am reușit să o urnim. (...) Noi preconizăm ca tronsonul Sebeș — Turda să se termine până la 31 decembrie 2015, dacă nu în martie 2016. Suplacu de Barcău — Borș se termină până în 2016, iar Suplacu de Barcău — Nădășel, până în 2017. Acestea sunt termenele realiste", a susținut, în conferință de presă, Dan Șova, conform Agerpres.

Ministrul a precizat că tronsonul Suplacu de Barcău — Borș are încă de la momentul conceperii bugetului pe 2014 alocare pe trei ani — 2014, 2015 și 2016—, Sebeș — Turda este pe fonduri europene, Gilău — Nădășel are, de asemenea, finanțare de la buget iar partea de la Suplacu de Barcău la Nădășel, 93 de km, va fi primul proiect de autostradă care va fi finanțat integral din acciza introdusă de la 1 aprilie.

Dan Șova a declarat recent că speră să înceapă în noiembrie-decembrie licitaţiile de lucrări pentru circa 1000 km de autostradă.

La 31 decembrie 2013, România avea 644 km de autostradă, reprezentând 17,1% din totalul drumurilor naționale, în creștere cu 94 de kilometri, față de 2012, potrivit datelor Institutului Național de Statistică.

 
 

tractari auto non stop si inchiriere remorci si platforme non stop in sibiu

inchiriere platforma sibiu,inchiriez platforme sibiu,inchirierz remorca sibiu,inchiriere remorci sibiu,tractari auto sibiu,tractari auto non stop sibiu,tractari nonstop sibiu,tractez auto sibiu,pret tractari auto sibiu,serviciu inchirieri platforme nonstop sibiu,tractari auto nonstop,asistenta rutiera nonstop sibiu,remorci sibiu,platforme auto inchiriez ,transport auto pe platforma sibiu,pret inchiriere platforma sibiu,pret tractare auto sibiu