Stiri Auto

VW lucreaza la un crossover compact, derivat din Golf

Un mic crossover, plasat in gama sub Tiguan - iata urmatoarea etapa in planul de extindere a gamei de modele Volkswagen. In acest sens, constructorul german va folosi platfoma compactei Golf pentru dezvoltarea noului SUV de mici dimensiuni.

Speculatiile pe aceasta tema s-au inmultit dupa ce VW a prezentat conceptul T-ROC, in primavara anului trecut, la Salonul de la Geneva. S-ar parea ca va fi destinat atat pietei europene, cat si celei nord-americane, iar oferta Volkswagen in materie de SUV-uri ar urma sa ajunga, in cativa ani, la patru modele, printre care se va regasi si acest mic crossover.

Reamintim, T-ROC era dotat cu un motor 2.0 TDI de 184 CP si 380 Nm, preluat de la Volkswagen Golf GTD. Cu un aspect robust si o caroserie in trei usi, cantareste 1.420 kg. Ramane de vazut cate din aceste elemente se vor regasi si la versiunea de serie.


 

Hyundai demareaza productia noului model i30 in Europa.

Proiectat si realizat in Europa, la uzina Hyundai Motor de la Nošovice, in Cehia
Design imbunatatit si o noua versiune de motorizare Turbo destinata clientilor europeni
Performata si eficienta, consumul minim ajungand la 3,6 l/100 km, iar emisiile de CO2 la 94 g/km

Concentrarea productiei i30 in Cehia subliniaza inca o data angajamentul Hyundai de a crea modele adaptate nevoilor consumatorilor europeni. O cincime din incasarile Hyundai din ultimii ani in Europa reprezinta vanzarile realizate de a doua generatie i30, lansata in 2012. Noul model va consolida pozitia marcii in clasa C, un segment cu o competitie foarte puternica.

Hyundai i30 beneficiaza de noi motorizari, transmisii si dotari pentru siguranta si confort, precum si de un design exterior revizuit. Gama de propulsoare asigura performante imbunatatite, pentru cele trei versiuni de caroserie – trei usi, cinci usi si wagon – consumul minim ajungand la 3,6 l/100 km, iar emisiile de CO2 de 94 g/km. Printre noile optiuni se numara transmisia cu dublu ambreiaj in sapte trepte, dar si noua versiune i30 Turbo, de 186 CP, testata si pe circuitul Nürburgring.

Noul i30 Turbo
Conceput pentru placerea de a conduce, i30 Turbo de 1,6 litri, 186 CP, pune accent pe sportivitate, dar si pe o buna adaptare pentru utilizarea zilnica. In plus, modelul atinge o viteza maxima de 219 km/ h si accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 8 secunde.
Exteriorul noului i30 Turbo a fost personalizat pentru a evidentia caracterul sportiv, printre elementele distinctive numarandu-se noua grila a radiatorului, detaliile in nuante de rosu ale barei de protectie fata – spate, noul design al LED-urilor frontale, dubla evacuare si jantele din aliaj de 18 inch.


 

Noua generatie Hyundai i20 isi face debutul pe piata locala

"i20 este un model popular al gamei Hyundai, iar noua generatie imbina designul elegant cu dimensiunile generoase si cu pachetul ergonomic, caracteristici pe care potentialii clientii doresc sa le regaseasca la acest segment”, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania.

Inspirata de cea mai recenta interpretare a filosofiei de design "sculptura fluida 2.0", noua versiune a modelui i20 a fost conceputa in cadrul Centrului de Design din Europa al Hyundai Motor. Echipa de designeri a oferit partii frontale a modelului, un aspect indraznet, cu grila hexagonala, cromata pozitionata mai jos, atat din ratiuni estetice, cat si tehnice. O grila orizontala, ingusta uneste cele doua blocuri optice, care includ  proiectoare cu functie dubla: lumini de zi si lumini de pozitie cu tehnologie LED.

Construit pe o platforma noua, ampatamentul vehiculului a crescut cu 45 mm, la 2.570 mm. Lider in segment in privinta spatiului interior – 1.892 mm spatiu pentru picioare fata / spate, noul model i20 este un veritabil vehicul cu cinci locuri.
Caroseria este cu 40 mm mai lunga (4.035 mm) si cu 16 mm mai joasa (1.474 mm). Noul model este cu 24 mm mai lat (1.734 mm), ceea ce il pozitioneaza printre cele mai late din clasa sa.
In comparatie cu predecesorul sau, ocupantii locurilor din fata beneficiaza de un spatiu la cap superior cu 33 mm (1.038 mm), un spatiu pentru picioare sporit (+24 mm, ajungand la 1.098 mm), 6 mm in plus la solduri (1.301 mm) si 15 mm suplimentari la spatiul pentru umeri (1.365 mm). In partea din spate, spatiul pentru cap este de 978 mm, spatiul pentru picioare de 794 mm si pentru umeri de 1.350 mm, ceea ce permite unui numar de trei adulti sa calatoreasca confortabil.
Capacitatea portbagajului a fost marita cu 10%, noul model devenind astfel liderul clasei sale cu 326 de litri (fata de 295 litri modelul anterior), cu spatarul banchetei din spate in pozitie verticala. Atunci cand bancheta din spate este complet rabata, volumul portbagajului ajunge la 1.042 litri – ideal pentru cei care transporta bagaje de mari dimensiuni. In plus, podeaua retractabila poate fi coborata sau urcata pentru a ascunde bagaje sau a crea spatii suplimentare de depozitare.

Ocupantii locurilor din fata beneficiaza de o cotiera/consola centrala care poate fi incuiata, completand astfel spatiile sigure de depozitare. Conducatorul auto si pasagerul fata au, de asemenea, acces si la suportul pentru ochelarii de soare, montat in plafoniera.

Noua generatie i20 dispune de tehnologii care nu se regasesc in echiparea altor modele din segmentul B, cum ar fi, de exemplu, sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare (Lane Departure Warning System - LDWS). Fiecare nou model este echipat in standard atat cu sistem de management al stabilitatii vehiculului (Vehicle Stability Management - VSM), cat si cu program electronic de stabilitate (Electronic Stability Program - ESP), care actioneaza impreuna pentru a reduce patinarea si derapajul rotilor si pierderea controlului autovehiculului in conditii de aderenta redusa.
Noul i20 a fost dotat, pentru prima data, cu sistemul de asistenta la pornirea in rampa (Hill Start Assist Control - HAC), precum si cu sistem de monitorizare a presiunii aerului in pneuri (Tire Pressure Monitoring Systems - TPMS), pentru linistea, confortul si siguranta conducatorului auto. Pentru vizibilitate optima, noul i20 beneficiaza de faruri adaptive, cu functie de iluminare in viraje.
Siguranta peste medie oferita de noul model se datoreaza sasiului si caroseriei ranforsate, in a caror compozitie a fost integrat in proportie de 46% otel de inalta rezistenta (comparativ cu 16% pentru generatia anterioara i20).
In plus, tehnologia standard pentru versiunile de echipare i20 disponibile in Romania include si: sase airbag-uri (airbag conducator auto, pasager, airbag-uri laterale si cortina); inchidere centralizata cu telecomanda; computer de bord; aer conditionat si radio compatibil MP3.

Noul Hyundai i20 este disponibil pe piata locala cu doua motorizari, care respecta normele de poluare Euro 6 privind emisiile de noxe. Cumparatorii care prefera propulsoarele pe benzina pot opta pentru cunoscutul 1,25 litri „Kappa” cu patru cilindri, care dezvolta 84 CP, disponibil in doua variante de echipare: Comfort si Highway. Aceasta versiune ofera un consum mixt de combustibil de 5.1 l / 100 km, ceea ce echivaleaza cu emisii de CO2 de 119 g / km. Motorul diesel „U-II” de 1,1 litri cu trei cilindri
dezvolta 75 CP. Pentru a creste performanta, greutatea de baza a acestuia a fost redusa fata de modelul precedent cu 14 kg, rezultand un consum mixt de 3,8 l / 100 km si emisii de CO2 de 99 g / km.

Preturile pentru noul Hyundai i20 in Romania pornesc de la 8.653 euro + TVA (10.730 euro cu TVA inclus).

Garantie de cinci ani fara limita de kilometri
Increderea Hyundai in calitatea productiei europene este evidentiata de garantia de cinci ani fara limita de kilometri, unica in industrie, care va insoti fiecare nou model i20 comercializat. Acest pachet, include, de asemenea, cinci ani de asistenta rutiera si cinci ani de verificari periodice ale vehiculului.


 

Mitsubishi Motors prezent la Salonul Auto Geneva, editia 2015

“Atitudinea viitorului: putere, rapiditate si dinamism”: tematica posterului oficial al celei de-a 85-a editii a Salonului Auto Geneva pune in valoare, in mod perfect, prezenta puternica pe care Mitsubishi Motors Corporation o va avea in acest an, incepand cu o schimbare radicala a standului de prezentare si pana la prezentarea noului Concept pe care producatorul nipon urmeaza sa il dezvaluie in premiera mondiala.

Prezentat in premiera mondiala la Geneva 2015, acest nou concept uimitor reprezinta o declaratie de intentie in ceea ce priveste viitoarea abordare a Mitsubishi Motors Corporation – reprezentand totodata un exemplu edificator al viitoarei sale generatii de tehnologie plug-in hybrid electric (“PHEV”) 2WD, precum si un simbol al renasterii unui design indraznet, cu totul aparte, aceste trasaturi fiind inglobate in cea mai de succes varianta de model produsa de brandul Mitsubishi Motors SUV-ul/crossover-ul.

Acest concept reprezinta o combinatie exceptionala a fluentei ingineresti (motor electric de mare putere), cu impactul redus asupra mediului si design-ul dinamic, agil si sportiv.

Noul  Concept vine in continuarea modelului concept XR-PHEV, prezentat anul trecut, si reprezinta un pas inainte catre viitoarea productie de serie a unui nou model Mitsubishi de clasa SUV mic / Crossover.


 

Toyota România lansează cea de-a cincea ediție naţională a TOYOTA DREAM CAR ART CONTEST

Concursul se va desfășura în perioada 15 ianuarie 2015 – 15 martie 2015  și se adresează tuturor copiilor cu varsta de până la 15 ani. Ideea concursului este de a stimula imaginaţia și creativitatea copiilor, pentru ca aceștia să își exprime viziunile cu privire la un viitor mai bun. Desenând mașina visurilor, micii artiști au ocazia de a înţelege mai bine bucuria și  importanţa unui vis și totodată a-și dezvolta interesul pentru mașini.

Toyota România se mândrește cu rezultatele extraordinare obținute până acum în etapa internaţională a concursului – din peste 70 de ţări participante – România a câstigat:

2011 – Adrian Emanuel Pristavu – mențiune specială;
2012 – Ștefania Mihaela Călinescu – Medalia de AUR;
2013 – Sorina Teodora Călinescu – Medalia de AUR; Iasmina Maria Răceanu – Medalia de ARGINT, Ștefania Sandu – Medalia de ARGINT și Ciprian Gherghinoiu – Medalia de BRONZ.
2014 - Iasmina Maria Răceanu – Medalia de AUR; Mara Teodora Ureche – Medalia de ARGINT; Luca Filip Clima – Medalia de BRONZ si  Sorina Teodora Călinescu – Medalia de BRONZ

http://www.toyota.ro/masinavisurilor

Jurizarea la nivel naţional va avea loc în luna martie, juriul fiind compus din: George Kyriazis – Director General Toyota Romania, Eugen Suman - Creative Director Kubis Interactive, Adrian Drăgan - Editor in Chief auto motor și sport,  Costin Giurgea – TV host, Tudor Bratu - TV host și Elena Greta – Graphic artist.

Jurizarea la nivel internaţional va avea loc în luna aprilie 2015, iar rezultatele vor fi făcute publice în luna august 2015.

Câștigătorii etapei internaţionale vor câștiga o excursie în Japonia în luna august 2015, toate cheltuielile fiind acoperite de către Toyota Motor Corporation. Lucrările vor fi jurizate de către  un juriu internaţional din care va face parte și președintele TMC, Akio Toyoda.


 

Ford si-a dublat vanzarile in Romania in 2014

Conform datelor furnizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in 2014 au fost inmatriculate 7039 autovehicule Ford.
Astfel, in 2014 Ford a fost cea de-a treia cea mai bine vanduta marca din Romania, inregistrand o crestere de peste 41,57 % fata de 2013.

Cota de piata a Ford in 2014 a fost de 8,21 %, ceea ce reprezinta o crestere de 17,66 % comparativ cu anul 2013 cand marca americana a inregistrat o cota de piata de 6,98%, un record pentru Ford in ultimii 5 ani de prezenta directa pe piata din Romania.
Cel mai bine vandut model Ford al anului 2014 a fost Fiesta (2575 unitati), urmat de Focus (1676 unitati) si Transit (827 unitati).

Anul 2014 a fost bogat in lansari de vehicule comerciale, acolo unde gama Transit a fost reinnoita complet prin modele precum Transit Courier si Transit Connect. In 2014 vanzarile de autovehicule comerciale au reprezentat aproximativ 18% din ansamblul vanzarilor marcii Ford in Romania.

“Ne bucura rezultatele pe care le-am obtinut in 2014, un an in care noile noastre produse si tehnologii ne-au ajutat sa ne imbunatatim vizibil prezenta pe piata din Romania. In timp ce in 2014 piata a crescut cu 20,32%, Ford a crescut cu peste 40% si suntem multumiti in mod deosebit de faptul ca am reusit sa crestem semnificativ vanzarile atat in randul persoanelor fizice, cat si catre clientii de flote. Din estimarile noastre, vanzarile Ford catre persoanele fizice au crescut cu 49,41%, iar in cazul clientilor de flota cu 39,63%”, a declarat Zoltan Brassai, director general Ford Romania, Compania Nationala de Vanzari.
Alaturi de lansari importante de produs precum noul Focus si noul Ford Mondeo, anul 2014 a marcat si debutul in Romania al programului gratuit de conducere preventiva - Ford Driving Skills for Life care s-a bucurat de un real succes in randul tinerilor participanti.

Prin programul Ford Driving Skills for Life, Ford a reusit sa instruiasca in Romania peste 1000 de tineri, ceea ce reprezinta o performanta pentru Romania si locul pe care il ocupa in ansamblul acestui proiect.
“2015 se anunta a fi un an dinamic pentru Ford in Romania intrucat vom avea un numar important de lansari pentru noi produse, inclusiv mult asteptatul Ford Mustang, care in vara acestui an va ajunge si in tara noastra. In plus, ne bucuram sa putem continua si extinde in 2015 programul nostru de conducere preventiva Ford Driving Skills for Life, care vine in intampinarea tinerilor soferi si ii invata pe acestia sa conduca responsabil ”, a spus Brassai.

In 2014, la nivel european Ford a vandut 1.16 milioane de autovehicule in cele 20 de piete, ceea ce reprezinta o crestere de 7,3 % fata de anul precedent. Cota de piata totala a Ford in Europa a crescut cu 0,2% ajungand in 2014 la 8% –  acesta fiind cel mai bun rezultat din 2011 incoace. Ford ramane in continuare cea de-a doua cea mai bine vanduta marca din Europa.


Mazda lansează versiunea 2015 a limuzinei Mazda6.

Tehnologii de siguranţă mai avansate, elemente noi la exterior şi un interior nou, mai rafinat, acestea sunt caracteristicile Mazda6 2015, care va fi disponibilă pe piaţa din România începând cu a doua jumătate a lunii februarie.

Mazda6 este printre primele automobile Mazda ce încorporează Faruri adaptive cu tehnologie LED (ALH) şi un sistem avansat de control automat fază lungă şi cu blocuri separate LED pe fiecare far, controlabile independent. Pentru a evita afectarea vizibilităţii altor conducători auto, sistemul (HBCS) întrerupe doar faza lungă, care luminează în direcţia specifică de mers a vehiculului din sens opus sau a celui din faţă, lăsând celelalte LED-uri aprinse, pentru a asigura o mai bună vizibilitate pe timp de noapte. ALH, care dispune, de asemenea, de acoperire mai largă a fazei scurte şi de nivelare automată, include funcţiile sistemelor de ajustare automată a fazei lungi (HBC) şi de faruri adaptive (AFS), oferite în prezent de Mazda. Bara frontală a modelului a fost, totodată, redesenată.

În plus, Mazda6 2015 este echipată cu sisteme de siguranţă noi. Sistemul Blind Spot Monitoring (BSM), de monitorizare a unghiului mort dezvoltă caracteristicile sistemului existent, Rear Vehicle Monitoring (RVM) şi în acelaşi timp, face loc tehnologiei Rear Cross Traffic Alert (RCTA) care îl avertizează pe şofer asupra apropierii de vehicule sau orice alt obstacol, când maşina se deplasează cu spatele. Lane-Keep Assist System (LAS), pentru păstrarea benzii de mers asistă direcţia (printre altele) şi ajută la prevenirea schimbărilor neintenţionate de bandă, completându-l, astfel, pe cel de avertizare pentru depăşirea benzii de mers (LDWS). Sistemul de alertă şofer reprezintă o premieră pentru Mazda. Acesta supraveghează starea conducătorului şi îi recomandă o pauză în cazul în care detectează o schimbare în comportamentul său. Totodată, tehnologia Smart City Brake Support Forward/Reverse (SCBS F/R) a adăugat funcţia de marşarier la sistemul actual   de Frânare inteligentă în oraş (SCBS), care frânează în mod automat în cazul în care există un risc crescut de coliziune.
Mazda6 2015 combi cu motor diesel SKYACTIV-D 2.2 va fi disponibil împreună cu noua generaţie a sistemului de tracţiune integrală Mazda. Acesta prezintă primul sistem de avertizare din lume în cazul patinării roţilor din faţă. Totodată, Mazda6 2015 va utiliza un ulei special dezvoltat, cu vâscozitate redusă, cu scopul de a îmbunătăţi şi mai mult economia de combustibil.

Versiunea 2015 Mazda6 primeşte şi interfaţa om-maşină de nouă generaţie (HMI). Autovehiculul mai beneficiază şi de sistemul de conectivitate smartphone în interiorul maşinii MZD Connect, de display-ul tactil de 7 inch, de caracteristici noi de infotainment şi de un head-up display. O altă premieră pentru Mazda este reprezentată de frâna de parcare electrică, perfect încadrată în cabina ergonomică şi cu materiale de calitate, care înlocuieşte maneta clasică pentru a elibera consola centrală.

În paralel, confortul călătoriei a fost îmbunătăţit semnificativ mulţumită optimizărilor la nivelul suspensiei, iar izolaţia superioară reduce semnificativ zgomotul din cabină.

 


Crestere promitatoare a vanzarilor pentru Honda Trading Romania in 2014

Cel mai popular model Honda pe piata din Romania ramane, ca si in anii precedenti, SUV-ul CR-V, ce a totalizat 247 de unitati, aproximativ 46,7% din totalul vanzarilor Honda pe piata interna. Pe pozitia a doua in topul vanzarilor se afla modelul Civic, cu 152 de unitati livrate in 2014, urmat de Accord (77 unitati), Civic Sedan (26 unitati) si Jazz (23 unitati). Fata de aceeasi perioada a anului 2013, livrarile Honda au crescut cu 20 de unitati, aproximativ 4%.
 
Daca anul 2014 a fost un punct de inflexiune pentru Honda, 2015 se anunta a fi unul de confirmare a revenirii, atat la nivel european, cat si in Romania. In vederea acestui deziderat, anul 2015 va marca debutul unei game complet noi, incepand cu noul Civic in luna martie, noul CR-V in luna aprilie si noile modele HR-V si Jazz in ultima parte a anului. Ca o surpriza pentru pasionatii marcii Honda, in vara anul 2014 va fi lansat oficial si noul Civic Type R ce anunta performante dinamice de exceptie in sfera modelelor hot-hatch.

Lansarea noului CR-V marcheaza si debutul propulsorului diesel 1.6 i-DTEC si 160 CP, cel mai nou membru al familiei Earth Dreams. Noul motor va fi disponibil atat in conjuctie cu o transmisie manuala cu 6 trepte cat si cu noua transmisie automata cu 9 trepte, in premiera pentru Honda. Noul motor va fi disponibil exclusiv pe versiunile cu tractiune integrala.
O alta noutate importanta este introducerea sistemului de infotainment Honda Connect, ce va rula cea mai noua versiune a sistemului de operare mobil Android 4.0.4. prin intermediul unui procesor de ultima generatie produs de NVIDIA (Tegra 3). Honda Connect va debuta oficial in Romania in martie pe noul Civic si va disponibil pana la sfarsitul anului pe toata gama 2015.

 

 

Mai aproape de condusul autonom: Inovatii BMW la Consumer Electronics Show (CES) 2015 de la Las Vegas

Inca de la editia 2014 a Consumer Electronics Show (CES), BMW a facut o demonstratie spectaculoasa despre cum placerea de a conduce se refelecta si in condusul autonom: un BMW Seria 2 Coupe s-a deplasat intr-un stil deosebit de sportiv, cu drift-uri, pe circuit, intr-un mod complet autonom. Senzorii inovatori vor permite ca BMW sa demonstreze o serie de dotari in cadrul CES 2015 (6-9 ianuarie, Las Vegas), inclusiv posibilitatea unui condus fara nici un fel de coliziuni. Aceasta evoluie reprezinta un nou standard definit de specialistii BMW Group pe drumul spre o mobilitate individuala fara nici un fel de accidente - cu conducator, dar si in modul complet automat, fara pilot.

Platforma pentru o prespectiva de 360 de grade in evitarea coliziunii este reprezentata de pozitia sigura si recunoasterea mediului. Automobilul de cercetare este un model BMW i3. Patru scanere laser avansate inregistreaza mediul si identifica cu precizie obstacole precum coloanele, de exemplu, intr-o parcare supraetajata. Daca automobilul se apropie prea repede de un zid sau o coloana, sistemul franeaza automat pentru a preveni amenintarea de coliziune. Cu mare precizie si cu spatiu de rezerva, automobilul este oprit complet. In cazul in care conducatorul vireaza pentru evitarea obstacolului sau schimba directia, sistemul elibereaza frana. Acest sistem sustine conducatorul intr-un mediu cu vizibilitatea redusa si are o contributie suplimentara la imbunatatirea sigurantei si a confortului. Asemenea tuturor sistemelor BMW de asistare, interventia conducatorului auto dezactiveaza interventia sistemului.

 

Parcare complet automata in parcari supraetajate - dinamica si sigura chiar si fara conducator


Complet autonom, sistemul Remote Valet Parking Assistant din automobilul de cercetare BMW i3 combina informatiile de la scanerele cu laser cu harta digitala a a spatiului, de exemplu o parcare supraetajata. In cazul in care conducatorul utilizeaza smartwatch-ul pentru activarea Remote Valet Parking Assistant, sistemul va vira automobilul independent prin diferitele etaje, in timp ce conducatorul este deja iesit din automobil si se indreapta spre intalnirea de afaceri. Remote Valet Parking Assistant complet automat recunoaste particularitatile structurale ale parcarii si vireaza cu siguranta printre obstacole care pot aparea in mod neasteptat - precum automobile parcate incorect. Cand BMW i3 a ajuns la locul de parcare, automobilul se inchide singur si asteapta sa fie apelat prin smartwatch si comanda vocala. Dupa aceasta, Remote Valet Parking Assistant complet automat calculeaza timpul exact cand conducatorul vine la automobil si porneste BMW i3 astfel incat sa soseasca la iesirea parcarii in momentul potrivit.

 

Navigatie fara semnal GPS


BMW a reusit sa obtina control complet automat al automobilului prin conectarea sistemului de senzori ai automobilului si a hartii digitale. Aceasta evita dependenta de semnalul GPS, care nu este cel mai precis in parcarile supraetajate. Pe langa senzorii laser, automobilul de cercetare are la bord atat unitatile de procesare, cat si algoritmii necesari, ceea ce inseamna ca-si poate determina pozitia exacta in parcare, poate monitoriza perfect mediul inconjurator si poate efectua navigatie independenta si complet automata. Nu este necesar ca parcarile sa fie echipate, de exemplu, cu infrastructura complexa pentru a permite automobilelor sa se orienteze si sa navigheze in siguranta.

Sistemul marcheaza multi ani de evolutie continua a condusului autonom pentru maneverele de parcare. Deja in 2006, BMW prezenta un prototip, bazat pe generatia anterioara de BMW Seria 7, care controla complet autonom intrarea si iesirea din spatiile inguste de parcare. Astfel conducatorul evita problemele de a iesi din automobil acolo unde spatiul este limitat. O data cu lansarea noilor BMW i3 si BMW X5, la sfarsitul anului trecut, BMW a prezentat un sistem de parcare laterala autonom pe un automobil de serie. Tot ce trebuie sa faca conducatorul auto este sa tina apasat butonul dedicat si atuomobil face absolut toate manevrele autonom: schimbul de viteze, acceleratie, frana, controlul volanului.

 

Experienta indelungata in automatizarea automobilelor


Inca o data, BMW Group este pionier global prin BMW Active Assist, care permite implementarea sistemelor partial si complet automate.

Inca din octombrie 2009, BMW Group a oferit o demonstratie de condus automat avansat pe trasa ideala a buclei Nordschleife de la Nürburgring - cel mai dificil circuit din lume - in cadrul proiectului de cercetare BMW Track Trainer. Ulterior, BMW Track Trainer - dezvoltat de inginerii de la BMW Group Research and Engineering - si-a demonstrat performantele superioare pe circuitele de curse de la Laguna Seca, Zandvoort si Valencia, dar si pe cele din Germania, de la Hockenheim si Lausitz. In conditii extreme pe aceste circuite, cercetatorii au acumulat o experienta practica importanta pentru controlul si pozitionarea automobilului.

Dezvoltari suplimentare importante au fost oferite si de proiectul de cercetare intitulat BMW Emergency Stop Assistant. In cazul in care conducatorul sufera o problema, de exemplu o urgenta medicala precum un atac de cord, automobilul comuta in modul de condus automat si poate vira in siguranta spre marginea drumului, apoi sa initieze un apel de urgenta.

La mijlocul anului 2011, un automobil de teste de la BMW Group a rulat pe autostrada A9, de la München spre Nürnberg, fara nici o interventie din partea conducatorului. In acelasi timp, acest prototip de cercetare a fost dezvoltat continuu. Automobilul franeaza, accelereaza si depaseste complet independent. Aceste interventii sunt realizate in functie de situatiile de moment din trafic, pe un interval al vitezei cuprins intre 0 si 130 km/h, in conformitate cu codul rutier pentru autostrazi. Pana acum, specialistii au parcurs in teste aproximativ 20.000 de kilometri. Automobilul este echipat cu sisteme de senzori precum lidar, radar, ultrasunete si camere video ce inregistreaza pe toate directiile.

Din ianuarie 2013, BMW Group colaboreaza cu Continental, furnizor international auto, avand ca obiectiv dezvoltarea proiectului. Obiectivul primordial al acestui parteneriat este de a pune bazele pentru functii de condus automat avansat pana in 2020 si ulterior.

 

Niveluri diferite de automatizare a automobilului


Sistemele de asistenta sporesc siguranta si confortul in trafic, chiar daca variaza gradul de sustinere a conducatorului. Cel mai inalt nivel de automatizare este oferit de sistemele de asistenta complet automatizate.

Functiile de condus sunt considerate complet automatizate daca nu mai trebuie monitorizate de catre conducator. Acest lucru este valabil si daca nu mai este necesara prezenta conducatorului in automobil - asa cum este cazul Remote Valet Parking Assistant complet automat.

Predecesorii condusului complet automat sus sistemele automate avansate, care nu trebuie sa fie monitorizare continuu de catre conducator. Acestea preiau directia liniara (miscari inainte si inapoi) si cea transversala (miscari laterale cu ajutorul volanului) ale automobilului.

In contrast cu sistemele complet automate, sistemele partial automate preiau controlul directiei liniare si transversale ale automobilului (precum Traffic Jam Assistant, lansat cu BMW Seria 5 face-lift si extins treptat catre intreaga gama de modele, inclusiv BMW Seria 2 Actie Tourer), dar trebuie sa fie monitorizate permanent de catre conducator.

In schimb, sistemele asistate (cum este pilotul automat cu functie start-stop) ofera doar ajutor conducatorului in manevrele de acceleratie/frana.

Hyundai a anuntat ca noul i30 facelift a intrat pe linia de fabricatie a uzinei din Nosovice, Cehia. Astfel, modelul coreean devine, usor, usor un automobil european, conceput dupa gusturile si pentru europeni. - See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.YBoAJ8eG.dpuf

Noul i30 facelift integreaza si un nou motor. Este vorba despre propulsorul de 1.6 litri turbo capabil sa ofere 186 de cai putere si 265 Nm. Acelasi propulsor va fi oferit si pe viitorul Veloster facelift.

NEWSLETTER Esti pasionat de tot ce misca in lumea auto? autobook.ro iti pune zilnic la dispozitie toate noutatile care conteaza.

- See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf

Noul i30 facelift integreaza si un nou motor. Este vorba despre propulsorul de 1.6 litri turbo capabil sa ofere 186 de cai putere si 265 Nm. Acelasi propulsor va fi oferit si pe viitorul Veloster facelift.

NEWSLETTER Esti pasionat de tot ce misca in lumea auto? autobook.ro iti pune zilnic la dispozitie toate noutatile care conteaza.

- See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf

Noul i30 facelift integreaza si un nou motor. Este vorba despre propulsorul de 1.6 litri turbo capabil sa ofere 186 de cai putere si 265 Nm. Acelasi propulsor va fi oferit si pe viitorul Veloster facelift.

NEWSLETTER Esti pasionat de tot ce misca in lumea auto? autobook.ro iti pune zilnic la dispozitie toate noutatile care conteaza.

- See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf

Noul i30 facelift integreaza si un nou motor. Este vorba despre propulsorul de 1.6 litri turbo capabil sa ofere 186 de cai putere si 265 Nm. Acelasi propulsor va fi oferit si pe viitorul Veloster facelift.

NEWSLETTER Esti pasionat de tot ce misca in lumea auto? autobook.ro iti pune zilnic la dispozitie toate noutatile care conteaza.

- See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf
;Hyundai a anuntat ca noul i30 facelift a intrat pe linia de fabricatie a uzinei din Nosovice, Cehia. Astfel, modelul coreean devine, usor, usor un automobil european, conceput dupa gusturile si pentru europeni. - See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf

Noul i30 facelift integreaza si un nou motor. Este vorba despre propulsorul de 1.6 litri turbo capabil sa ofere 186 de cai putere si 265 Nm. Acelasi propulsor va fi oferit si pe viitorul Veloster facelift.

NEWSLETTER Esti pasionat de tot ce misca in lumea auto? autobook.ro iti pune zilnic la dispozitie toate noutatile care conteaza.

- See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpufPret inchiriere platforma auto Sibiu / 0745.200.550
Hyundai a anuntat ca noul i30 facelift a intrat pe linia de fabricatie a uzinei din Nosovice, Cehia. Astfel, modelul coreean devine, usor, usor un automobil european, conceput dupa gusturile si pentru europeni. - See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf
Hyundai a anuntat ca noul i30 facelift a intrat pe linia de fabricatie a uzinei din Nosovice, Cehia. Astfel, modelul coreean devine, usor, usor un automobil european, conceput dupa gusturile si pentru europeni. - See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf
Hyundai a anuntat ca noul i30 facelift a intrat pe linia de fabricatie a uzinei din Nosovice, Cehia. Astfel, modelul coreean devine, usor, usor un automobil european, conceput dupa gusturile si pentru europeni. - See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf
Hyundai a anuntat ca noul i30 facelift a intrat pe linia de fabricatie a uzinei din Nosovice, Cehia. Astfel, modelul coreean devine, usor, usor un automobil european, conceput dupa gusturile si pentru europeni. - See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf
Hyundai a anuntat ca noul i30 facelift a intrat pe linia de fabricatie a uzinei din Nosovice, Cehia. Astfel, modelul coreean devine, usor, usor un automobil european, conceput dupa gusturile si pentru europeni. - See more at: http://www.autobook.ro/stiri/hyundai-i30-a-intrat-in-procesul-de-fabricatie.html#sthash.0wl8pjwt.dpuf
ŠKODA lansează în România a treia generație Fabia, model care a debutat în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2014. Noua ŠKODA Fabia se încadrează în clasa mică, îmbină caracterul practic cu designul emoțional și beneficiază de tehnologie de ultimă oră.
În România, noua ŠKODA Fabia se lansează în 15 variante de culori de caroserie și un concept special - ColourConcept - care le permite clienților să-și aleagă o culoare anume pentru plafon, jante și oglinzi retrovizoare laterale.

Noua Fabia este cu până la 17% mai economică și dispune de sisteme inovatoare de asistență, prezente la modelele din clase superioare. Acest model este mai lat și mai spațios, având cel mai mare portbagaj din clasa sa – 330 de litri (cu 15 litri mai mare decât generaţia precedentă) – care poate fi mărit până la 1.150 de litri, dacă bancheta din spate este rabatată.

Gama de motorizări include patru propulsoare pe benzină şi trei diesel, cu puteri cuprinse între 60 CP şi 110 CP. Toate respectă normele Euro6, au sistem start-stop şi sistem de recuperare a energiei din frânare. Noua ŠKODA Fabia vine cu un nou sistem ESC cu multi-collision braking cu 6 airbaguri standard și Front Assistant cu tehnologie radar.

La capitolul siguranţă, noul model Fabia a primit numărul maxim de 5 stele din partea Euro NCAP, organismul european independent ce evaluează siguranţa oferită de noile modele lansate pe piaţă. Modelul este prevăzut cu celulă de siguranță îmbunătățită, volan reglabil pe înălțime și adâncime, centuri de siguranță cu senzor pentru toate cele cinci locuri, cele din față fiind reglabile pe înălțime și, în plus, au și pretensionare pirotehnică.

“Noua ŠKODA Fabia este o mașină modernă care va impune noi standarde în segmentul său. Acesta este primul model care a împrumutat elemente din Vision C, prezentat anul trecut la Geneva, și care vine cu tehnologiile MirrorLink™ și SmartGate integrate”, a declarat Vlad Rusu, Director Marcă ŠKODA, parte a grupului Porsche Romania.

Modelul este echipat cu până la 10 noi soluții Simply Clever, incluzând tehnologia MirrorLink™- aceasta fiind pentru prima oară disponibilă într-o ŠKODA - pentru a conecta smartphone-ul cu automobilul.

MirrorLink™ este o “oglindă” a display-ului unui telefon mobil. Ecranul modelului devine astfel panoul de comandă pentru smartphone. Avantajul vine din siguranța oferită de MirrorLink, care permite utilizarea în mers doar a aplicațiilor certificate în prealabil, conform standardelor de siguranță MirrorLink 1.1. În staționare pot fi accesate toate aplicațiile din telefon. În prezent, pe piață există dispozitive mobile care suportă protocolul MirrorLink™ în versiunile 1.0 și 1.1. Diferența între cele două este dată de posibilitatea utilizării aplicațiilor sigure, mai ales în timpul condusului.

SmartGate este o altă premieră care se lansează odată cu noua Fabia. SmartGate transmite prin WiFi peste 40 de parametri masurați de senzorii mașinii catre aplicațiile instalate în smartphone. Acești parametri sunt preluați de aplicațiile din smartphone și oferă șoferului analize și informații privind modul de condus sau starea autoturismului.

Prima generație Fabia a fost lansată în 1999, urmată de a doua în 2007. Din 1999 și până la sfârșitul anului 2014, în România s-au vândut 44.500 de unități ŠKODA Fabia. - See more at: http://www.topgear.ro/galerie/skoda-lanseaza-noul-model-fabia-in-romania?imageNo=3#sthash.MdOqE6bq.dpuf
ŠKODA lansează noul model Fabia în România
ŠKODA lansează noul model Fabia în România
More in this category: Autostrazi »

tractari auto non stop si inchiriere remorci si platforme non stop in sibiu

inchiriere platforma sibiu,inchiriez platforme sibiu,inchirierz remorca sibiu,inchiriere remorci sibiu,tractari auto sibiu,tractari auto non stop sibiu,tractari nonstop sibiu,tractez auto sibiu,pret tractari auto sibiu,serviciu inchirieri platforme nonstop sibiu,tractari auto nonstop,asistenta rutiera nonstop sibiu,remorci sibiu,platforme auto inchiriez ,transport auto pe platforma sibiu,pret inchiriere platforma sibiu,pret tractare auto sibiu